Nem üzleti célú szálláshelyek


NEM ÜZLETI CÉLÚ SZÁLLÁSHELYEK

 

Ügyintézés indítása:

Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely az erre a célra épített vagy átalakított és az ekként minősített, valamint ekként nyilvántartásba vett üdültetési és ifjúsági turisztikai célú, továbbá hegyi menedék céljára szolgáló szálláshely.

 

Nem üzleti célú közösségi szabadidős szálláshelynek minősül az ekként minősített, valamint ekként nyilvántartásba vett

 

a)      sportlétesítményben üzemelő, szálláshely céljára szolgáló önálló rendeltetési részegység,

 

b)      szálláshely-szolgáltatásának időszakában kiegészítő vagy melléktevékenység formájában üzemeltetett hivatali, közfeladatot ellátó intézmény által biztosított és az egyházi jogi személy által nem gazdasági-vállalkozási tevékenysége keretében üzemeltetett intézményi szállás.

 

1. Alkalmi szálláshelynek minősül:

-         bivakszállás,

-         a hegyi menedékházban kialakított szükségszállás

 

2. Rövid idejű tartózkodást biztosító szálláshelynek minősül:

-         a nomád táborhely,

-         a hegyi menedékházból a kulcsosház és a matracszállás,

-         a pihenőházból a vendégszállás

 

3. Átmeneti tartózkodást biztosító szálláshelynek minősül:

-         az üdülő,

-         a gyermek-és ifjúsági tábor,

-         a hegyi menedékházból a turistaház,

-         a kollégium

 

Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatást a hatósági nyilvántartásban szereplő szolgáltató a nyilvántartásban szereplő szálláshelyen nyújthat. A szolgáltatás kezdetét megelőzően a szálláshelyet minősíteni kell. A minősítést – a szálláshely kialakítására, felszereltségére és szolgáltatásaira vonatkozó előírások alapján - a szolgáltató végzi (önminősítés). A vonatkozó jogszabály részletesen rendelkezik az egyes szálláshely típusok esetén megvalósítandó minősítési követelményekről. A bejelentés alapján hatóságunk a nyilvántartásba vételről hatósági igazolványt állít ki.

 

A szolgáltató a nyilvántartásba vétel iránti kérelemben feltünteti, illetve a kérelemhez csatolja

a)      a szolgáltató nevét, címét, statisztikai számjelét,

b)      a szálláshely megnevezését, címét, típusát (altípusát),

c)      a szálláshely minősítését,

d)      azt az okiratot, amely igazolja, hogy a szolgáltató a szolgáltatás nyújtására jogosult,

e)      a szálláshely használatára való jogosultságot igazoló okiratot,

f)        az igénybe vehető szobák és férőhelyek számát, kollégium esetén kizárólag azokat a férőhelyeket kell feltüntetni, amelyeken a szolgáltató nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatást kíván nyújtani,

g)      a szálláshely állandó jelleggel, idény jelleggel vagy eseti jelleggel való nyitva tartásának, a szálláshely állandó felügyelettel vagy anélkül történő üzemeltetésének, továbbá a szálláshely-szolgáltatás kiegészítő, illetve melléktevékenységként való nyújtásának tényét,

h)      a szolgáltatás megkezdésének időpontját.

 

A szolgáltató a hatósági nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkezett változást nyolc napon belül bejelenti a jegyzőnek.

 

A vendég szolgáltatással kapcsolatos írásbeli észrevételeinek, panaszának közlésére a szolgáltató- az alkalmi szálláshely és a nomád táborhely kivételével – köteles vásárlók könyvét rendszeresíteni.

 

Eljárásra jogosultak/kötelezettek köre:

Az ügyfél (szálláshely-szolgáltató) vagy az ügyfél törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja.

 

Benyújtás formája és módja:

A szálláshely-szolgáltatási tevékenység megkezdése előtt a szálláshely hatósági nyilvántartásba vételére irányuló kérelmet kell benyújtania.

 

A szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos bejelentés az elektronikus ügyintézésre kötelezettek számára elektronikus úton az E-önkormányzati portálon keresztül nyújtható be https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap a „Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés” nyomtatványon.

 

Magánszemélyek választhatják, hogy a bejelentést az E-önkormányzaton keresztül, vagy a honlapról letölthető nyomtatványon személyesen vagy postán nyújtják be https://www.berekfurdo.hu/?module=news&action=show&nid=279801.

 

Kötelezettség mulasztás:

A szálláshely-szolgáltatás kizárólag a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtását követően folytatható, valamint a szálláshelynek folyamatosan meg kell felelnie a vonatkozó Korm. rendeletben meghatározott követelményeknek. Hatóságunk hatósági ellenőrzés lefolytatására jogosult, jogsértés megállapítása esetén az illetékes szakhatóságok értesítésére köteles.

 

Ügyintézési határidő:

Az ügyintézési határidő a kérelemnek az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóhatósághoz történő megérkezését követő napon kezdődik. Az ügyintézési határidő nyolc nap. Az ügyintézési határidőbe nem számít bele a hiánypótlásra és a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő.

 

A szolgáltatónak a hatósági nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkezett változást nyolc napon belül kell bejelentenie. Ilyen esetnem hatóságunk a változást a bejelentés alapján nyilvántartásba veszi, melyről hatósági igazolványt állít ki.

 

Fizetési kötelezettség:

A szálláshely-szolgáltatás nyilvántartásba vételére irányuló eljárás nem jár illetékfizetési kötelezettséggel.

 

Jogszabályi háttér:

-         A nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról szóló 173/2003. (X.28.) Korm. rendelet,

-         Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,

-         A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,

-         A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény

 

Berekfürdő Községi Önkormányzat Adóhatóságának elérhetőségei:

 

E-mail cím: ado@berekfurdo.hu

Honlap cím: www.berekfurdo.hu

Telefonszám: +36 (59) 519-002
Ügyfélfogadás helye: Berekfürdő Községi Önkormányzat, 5309 Berekfürdő, Berek tér 15.

 

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00-16.00 óráig,

Szerda: 8.00-16.00 óráig,

Péntek: 8.00-12.00 óráig

 

ePapír benyújtás:

Címzett: BEREKFÜRDŐ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT,

Témacsoport: Önkormányzati igazgatás,

Ügytípus: Adóügyek.
https://epapir.gov.hu/

 

Berekfürdő Községi Önkormányzat Adóhatósága Központi Rendszerben lévő
Hivatali Kapu elérhetősége:
HIVATAL RÖVID NEVE: BEREKOZSEG;
HIVATAL TELJES NEVE: Berekfürdő Községi Önkormányzat
KRID: 138375759

 

Berekfürdő Községi Önkormányzat

Molnár János

polgármester

Potornainé Szűcs Katalin

aljegyző

Cím: 5309 Berekfürdő, Berek tér 15.
Tel./FAX: 06 59 519-002
E-mail: hivatal@berekfurdo.hu

Felhasználónév:
Jelszó:

A szavazás szünetel